ارتعاش سنج گیربکس

5/5 - (2 امتیاز)

سیستم های انتقال نیرو عموما تحت فشار بالا کار کرده و طبیعتا مقداری لرزش طبیعی دارند اما این لرزش ها می توانند از کنترل خارج شده و بدون اینکه شما متوجه آن شوید مسبب مشکلات بزرگتری در سیستم شوند. اینجاست که لرزش سنج گیربکس به کار می آید. این ارتعاش سنج گیربکس علاوه بر میزان لرزش فاکتور های دیگر نظیر، شتاب سرعت و فرکانس را نیز اندازه می گیرند و اطلاعات دقیق و کاملی از شرایط عمومی گیربکس های صنعتی در اختیار می گذارند.

اهمیت استفاده از ارتعاش سنج گیربکس

همانطور که میدانید گیربکس ها از چندین چرخ دنده که به طرق متنوعی قرار می گیرند ساخته شده اند و سیستمی دورانی محسوب می شوند. در سیستم های دورانی همه قطعات باید با هماهنگی بالا و دقیق کار کنند در غیر این صورت عدم سازگاری قطعات می تواند سبب لرزش های غیر عادی در دستگاه شود. لرزش ها در صورت برطرف نشدن پس از مدی بیشتر شده و دیگر قطعات را شل می کنند و در نهایت می تواند سبب شکسته شدن دنده ها شود. قیمت انواع گیربکس صنعتی را در اینجا بررسی کنید.

اینجاست که مهندس و تعمیرکار می تواند با دستگاه ارتعاش سنج خود فرکانس را ثبت کند و طبق آن علت ایجاد لرزش ها را بررسی کند که فرایند تعمیر سریع تر و موثر تر انجام شود. ارتعاش سنج ها تنوع بالایی دارند برخی تنها سرعت و شتاب و فرکانس و برخی فاکتور های بیشتری را می سنجند. در ضمن می تان اکثر لرزه سنج ها را به کامپیوتر وصل کرد و داده ها را به صورت های مختلف مانند جدول یا نمودار ذخیره کرد.  در کل دو نوع ارتعاش سنج گیربکس وجود دارد نوع پرتابل که قابل حمل بوده و سایز کوچکی دارد و مدل های ثابت.

از برخی مزایای ارتعاش سنج های پرتایل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •  تست گیربکس پس از نصب
  • سنجش کنترل کیفیت
  • سنجش میزان سلامت یاتاقان ها
  • طراحی سیستم های کنترل و ایزوله کردن ارتعاشات
  • عیب یابی گیربکس ها و سنجش وضعیت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *