گیربکس پاتیل ذوب

4.5/5 - (2 امتیاز)

در کارخانه هایی که با فولاد و فلزات کار می کنند و آن ها را ذوب می کنند و در فرایند های مختلف ریخته گری ..از پاتیل ها استفاده می کنند. پاتیل ها ظرف های بزرگی هستند که از آجر های نسوز و عایق های مختلف ساخته و پوشیده شده و بدنه ای آهنی داشته و از ان ها برای حمل مواد مذاب از کوره به بخش های دیگر استفاده می شود. حرکت این پاتیل ها به وسیله گیربکس های خاصی ممکن است و اوپراتور آنها را کنترل می کنند. در ادامه این مقاله قصد بررسی و معرفی گیربکس مناسب پاتیل ذوب را داریم.

انواع گیربکس مناسب پاتیل ذوب

بیشتر گیربکس هایی که برای پاتیل های ذوب نصب می شوند خود قفل شونده بوده و معمولا با خرید گیربکس های حلزونی در سایز و توان های مختلف نیاز این بخش را بر طرف می کنند. عدم برگشت پذیری مهم ترین خصیصه برای گیربکسی است که خریداری می شود و به همین خاطر انواع مرکب حلزونی بیشترین کاربرد در این زمینه را دارند. یعنی این جعبه دنده ها این قابلیت را دارند که درست در لحظه خاموش شدن موتور و توقف گردش کاملا با سرعت کم بایستند و برگشتی نداشته باشند.

انواع گیربکس مناسب پاتیل ذوب

مشخصات گیربکس مناسب برای پاتیل ذوب

یک گیربکس که دارای نسبت تبدیل 100 تا 120 است یعنی اگر ورودی آن 100 دور بزند خروجی یک دور زده باشد. بیشتر گیربکس های حلزونی که در بازار هستند نیز نسبت تبدیل یک به صد را دارند. نصب آن ها نیز به شکل VF/VF است. نکته مهم این است که جهت چرخش خروجی گیربکس باید با جهتی که اوپراتور می چرخد یکی باشد.

مشخصات گیربکس مناسب برای پاتیل ذوب

داشتن ترمز یک مزیت مهم است ترمز گیربکس کمک می کند تا پاتیل در جای تعیین شده ثابت بماند اگرچه روش های دیگری نیز برای اینکار وجود دارد. موازی بودن ورودی و خروجی گیربکس نیز یک ویژگی مهم در این حوزه است که سبب می شود اوپراتور بهتر بتواند پاتیل را کنترل کند. گیربکس مرکب از یک مدل با نسبت تبدیل 2.5 که پینیون 90 درجه است و یک گیربکس مکعبی حلزونی که نسبت یک به 40 دارد ساخته شده است. نسبت های یک به 45 و 50 نیز رایج هستند.

راهنمای خرید گیربکس پاتیل ذوب

مدل هایی که نسبت تبدیل 1 به سی دارند معمولا از توانایی بر گشت ناپذیری خوبی بهره مند هستند ولی پیشنهاد می شود که از نسبت های بالا کار نگیرید دلیل آن ها ریز بودن دنده ها و احتمال از بین رفتن و شکستن آن ها وجود دارد. اگر با دقت و دانش کافی اقدام به خرید گیربکس کنید طول عمر بالایی را خواهد داشت و معمولا مشکلی را در پیش نخواهید داشت. دقت کنید که پاتیل ذوب پاتیل ریخته گیری اتیل حمل مواد و…همه مشابه هم هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *